Sayfa Meta Verileri

İlke

İnternet sitelerinde asgari olarak “Tanım (Description)”, “Anahtar Kelime (Keyword)” ve “Yazar (Author)” üst verilerine yer verilmelidir.

Açıklama

Meta veri (Metadata) bir veriyi tanımlayan/anlatan bilgilerdir. Kısaca, veri hakkında veri olarak ifade edilebilmektedir. İnternet sayfalarında kullanılan meta verileri sayfalar üzerinde görüntülenmez. Bu veriler tarayıcılar, arama motorları ve diğer web servisleri tarafından kullanılır.

Yönergeler

  • İçerik türü ve karakter setini belirleyen “content-type” meta verisi kullanılarak dil karakterlerinin düzgün görüntülenmesi sağlanmalıdır.
  • Her ne kadar meta etiketi ile tanımlanmasa da sayfa başlığının yazıldığı “title” etiketi dikkatlice belirlenmelidir. Bu veri arama motorları açısından çok önemlidir.
  • Sayfa kısa açıklamasının yazdığı “description” meta verisi sayfa içeriğini en iyi şekilde yansıtmalıdır. Bu verinin arama motoru sıralamasında etkisi olmasa da, kullanıcıların arama sonuçlarından site bağlantısını tıklamayı tercih etmesinde büyük önem taşımaktadır.
  • Mobil cihaz internet kullanımının yaygınlaştığı günümüzde, kullanıcılara kötü bir mobil deneyim yaşatılmaması için HTML5 ile tanıtılan “viewport” meta verisi kullanılmalıdır.
  • Sayfa içeriği ile ilgili anahtar kelimelerin tanımlandığı “keywords” meta verisi günümüzde arama motorları açısından eskiden olduğu kadar önemli değildir. Ancak hazır sistemler kullanılıyor ve bu sözcükler otomatik olarak üretilebiliyorsa tercih edilebilir.
  • Sayfa içerisinde ki linklerin arama motorları tarafından indekslenmesi veya takip edilmesi / edilmemesi önemli görülüyorsa, “robots” meta verisi kullanılmalıdır.
  • İnternet sitesi birden fazla dilde içerik sunuyor ise ana dili belirtmek için “language” meta verisi kullanılmalıdır.
  • Çeşitli diğer benzer tema veya sitelerden kod transferi ve yeniden kullanım yapılarak geliştirilen sayfalarda meta bölümleri unutulmadan değiştirilmelidir.

Referanslar

  • ISO 9241-151 / 6.11 – Identifying the website and its owner

Faydalı Kaynaklar